Sidor

torsdag 7 april 2011

Bra dagar

Jag och Saga vaknade för en halvtimme sedan, efter en hm...lite för sen middagsvila. Vi hade varit i Håltet och fikat hos Yvonne - Veronicas mamma. Hon hade gjort underbara chokladkakor som jag inte kunde låta bli...dumpade och mådde illa som bara den, vilket ledde till en föfödande trötthet....På vägen till Håltet stoltserade 2 tranor på ett gärde, vilka praktfåglar! De återkommer tydligen till samma ställe år efter år, det var kul att se. Snart är det dags att laga middag, idag blir det ugnsfalu, potatismos och sallad.

Jag har varit så himla slarvig med maten den senaste veckan, nu måste det bli skärpning. Ingen "snabbt-stoppa-i-sig-i-förbifarten" , se till att äta regelbundet och tillräckligt, jag har ätit alldeles för lite. Vågen visar heller ingen viktminskning, men det är ju inte så konstigt. Däremot känner jag på kroppen att det ändå hänt saker.
Jag har varit så trött de sista 2 veckorna (det kan ju delvis bero på för litet mat- och vätskeintag) och Saga har sugit ut resten av min energi genom diverse handlingar. Vissa dagar har hon varit helt rabiat och det har bara handlat om att försöka ta sig igenom dagen...Men det är ju en del i utvecklingen, så det är bara att försöka hitta strategier och vänta ut förloppet...
"Pepparpeppar"...de här två dagarna har varit skitbra i Saga-avseende. Inga större utbrott eller galna handlingar, utan mer åt "lyssna-på-mamma-hållet". Vi har helt enkelt samarbetat :) Nu pratar jag ju om en blott 2 år gammal flicka, men i många avseenden tror man att hon är betydligt äldre, det gäller att ibland ta ett steg tillbaka och komma ihåg det...


Igår ringde Tony och berättade att BÅDE Nova och Tindra har öroninflammation, ögoninflammation och halsfluss! Stackars barn och stackars föräldrar!!! Krya på er mina älsklingar!
Vi har inte träffat dem sedan Aleksis dop, det har änna gått i ett, nu längtar jag så efter dem och hoppas de snabbt blir friska. Saga pratar om dem varje dag, om både barnen och Tony och Mickaela. Saga är väldigt noga med att nämna alla namnen i en och samma familj, hon samlar ihop flocken och håller den intakt :)

Nu skall det som sagt bli middag av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar