Sidor

torsdag 28 april 2011

Vårsådd

Jag och Veronica har nu äntligen fixat våra pallkragar med jord, hästskit, plantor och fröer. Det skall bli så spännande att se om det blir något av vårt slit :), vilket faktiskt har varit ett rent nöje för min del.

 Man får leta efter de små gröna bladen, men de fins faktiskt där :)

Jag är inte helt hundra på vad som faktiskt hamnade i lådorna, p.g.a Saga som mixtrade med namnpinnarna å lite annat...men här kommer en ungefärlig lista ; majs, spenat, persilja, morötter, ruccola, huvudsallad,palsternacka, röd lök, gurka, nån form av bönor - ja nåt sånt. Potatislandet har jag börjat gräva, men med Saga ute får man springa mellan spaden å gungan, spaden å dricka, spaden å allt möjligt, så vi får väl se hur det blir :)...
Balkonglådor har Peter satt upp och de innehåller mörkröda pelargonier och blå hänglobelia, det kommer bli görfint när det tagit sig ordentligt. Lite penseér och Lyckliga Lottor finns oxå utplacerade. Det återstår att se vilka och hur mycket blommor som slutligen kommer hamna på min altan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar