Sidor

torsdag 28 april 2011

Längesen sist...

Herregud, det var längesen jag var härinne. Dagarna bara rinner iväg och jag tänker hela tiden på saker som jag skulle vilja hinna och ha motivatio till att göra. Vissa saker blir gjorda, andra inte. Vi har visserligen varit ute otroligt mycket de senaste veckorna, det underbara vädret har fått komma före mycket annat. Men NU är jag här 8=) . Peter sitter framför teven med en supertrött liten Saga, som inte vill sova ännu. De ljusa kvällarna medför ju just det - att det är svårt för henne att varva ner när det fortfarande är ljust ute. Mörker ger ju en naturlig trötthetskänsla och Saga vet att man sover när det är natt. Menmen, det ger sig...




Kusin Vitamin har varit här från lördag till onsdag och som alltid är det himla muysigt! Igår avslutade vi hennes vistelse här med att åka ut till havet. Jag gjorde sallad, sen köpte vi med oss grillad kyckling och Ramlösa, samt lite bananer å kakor. Gissa om det smakade - sittandes i solvarm sand på Aröd! Det enda ljud som hördes var måsarna och så Saga förstås :).  Hemma blåste det kallt, men när vi kom dit ut, var det fullkomligt ljuvligt! Jag har ju pratat om havet med Saga, eftersom jag själv älskar det. När vi kom upp på krönet och såg hela viken nedanför oss, pekade jag och sa till henne att där, där är havet! Det var först då hon förstod vad det var, började skutta och skratta som hon gör när hon blir extra nöjd eller glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar